Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

tisdag 30 september 2014

Tiny Tap


Tiny Tap. Har du lust att göra dina egna interaktiva spel och frågesporter? I den här appen kan du göra en bild med bakgrund, foto, bilder, text, annotationer och filmklipp från youtube. Därefter kan du spela in en fråga med ljudinspelaren. Markera därefter på skärmen var man ska klicka för att svara rätt. Du kan också redan innan markera ett område och bestämma vad som ska hända när man trycker just där.
Undertiden man spelar kan man få höra den bakgrundsmusik som du valt.
Den färdiga produkten kan du dela med dig av via facebook, twitter eller mail.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar