Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

söndag 28 juni 2015

ABC-pussel

Jobba och ha kul med alfabetets bokstäver i den här appen som heter ABC-pussel. Här kan du sätta ihop bokstäver til vilka ord du vill och när du är klar visas en bild på det du åstadkommit under förutsättning att orden existerar så klart. Du kan också välja att skriva ord som det redan finns en bild till.
Under inställningar kan du välja om du ska ta bort några bokstäver för eleven så att det blir lite begränsat vilket kan underlätta. Du kan också välja färg på bokstäverna. Ska färgerna markera vokaler och då även mjuka/hårda?  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar