Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 29 juli 2015

Niki words

Niki words. Träna att skriva ut ord utifrån kategori. Du kan ställa in om du vill använda versaler, gemena eller gemena skrivstil. Du kan också få orden skuggat och bara matcha med rätt bokstav vilket är bra för de riktigt små barnen som behöver träna sig i att känna igen bokstäverna. 
I ett annat läge fyller man i bokstäverna i ett korsord, med eller utan hjälp, och med versaler eller gemena. 
Du kan naturligtvis också få upp en tom tavla och arrangera bokstäverna precis som du vill. Eftersom bokstäverna ljudas när man nuddar dem kan man höra ordet om man nuddar bokstäverna snabbt efter varandra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar