Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

onsdag 7 oktober 2015

Youtube capture

Youtube capture är en app från google som hjälper dig att fixa filmklipp för uppladdning på youtube och/eller till sociala medier. Du kan filma direkt i appen eller välja bland dina klipp i ditt album. Klippen kan du beskära och sätta ihop som du vill. Bakgrundsmusik kan du hämta från din musik på din enhet eller från youtubes musikarkiv. Enkel och lätthanterlig videoredigering för ovana, yngre/äldre eller för enkel delning till sociala medier. Jag gillar appens enkelhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar