Jag heter Annelie Médoc och jag har jobbat som lärare för de lägre åldrarna i ca 20 år. Jag insåg tidigt möjligheterna med att använda datorn i undervisningen men jag använder också iPad och mina datortips kan du läsa om på www.anneliessenaste.blogspot.se.
Jag har nyligen gästspelat som skoldatateksansvarig i Vellinge men arbetar nu som IKT-pedagog och skoldatateksansvarig i Skurups kommun.
Och sist men inte minst så skriver jag recensioner på skolappar.nu
Jag kommer gärna ut och inspirerar och workshoppar på skolor och förskolor i Skåne.
Du kan kontakta mig via twitter @anneliemedoc, via facebook eller via mail: anneliemedoc@hotmail.com

lördag 28 november 2015

LittleBIG history

Utforska historien? Här får du en tidslinje att roa dig med. Först väljer du i stora drag var i historien du vill befinna dig; Big bang, kosmos, jord&liv, djur, människor, historia, modern historia eller industri. Därefter väljer du vilken information du vill se i listen i nederkant; gregoriansk kalender, juliansk kalender, år sedan big bang samt några andra alternativ. 
Var på tidslinjen du befinner dig ser du också i nederkant där det finns en överskådlig linje som visar var du befinner dig i tiden och en mer detaljerad för det som just nu visas på skärmen. Tidslinjen består av massor av bilder som går att ta på för att få upp mer information. 
Tidslinjen består av så mycket information att jag verkligen tror att en lärare ska begränsa eleverna så att de inte för för mycket information på en gång och därför inte kan ta till sig något. Utforska en viss tidsperiod och gärna tillsammans...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar